Hennessy

Chcemy być pewni, że nasze produkty są konsumowane w odpowiedzialny sposób. Prosimy o potwierdzenie, że jesteś pełnoletni zanim wejdziesz na stronę.

Hennessy to muzyka

1 min Współpraca z artystami

Nas - ambasador Hennessy w Stanach Zjednoczonych.

Sztuka tworzenia

Jaki związek może łączyć muzykę i koniak? Jak pokazuje historia Hennessy - niezwykle inspirujący i wyjątkowo udany. U źródeł tej wieloletniej zażyłości leży idea tworzenia. Doskonały koniak, tak jak dobrze skomponowany utwór muzyczny wymaga uwagi od początku procesu powstawania. Twórcy koniaku, tak jak kompozytorzy i wokaliści, w swoją pracę angażują siły i czas, a w osiągnięciu najlepszego efektu wykorzystują to, co pomaga najbardziej w kreatywnej pracy czyli autentyczna pasja. Właśnie dlatego świat marki Hennessy przepełnia muzyka. To miejsce pełne świeżych brzmień, inspirujących artystów, zróżnicowanych gatunków oraz niesamowitych historii z całego świata. To wreszcie świetne projekty muzyczne, zaskakujące kolaboracje czy trasy koncertowe, które wspomina się latami, a którym cały czas towarzyszy wierny Henny. Współpraca Hennessy z muzykami różnych nurtów świadczy o tym, że od dawna nie mamy do czynienia tylko z butelką świetnego trunku, lecz z trendem, twórczym manifestem i elementem stylu życia, który wybrzmiewa w muzyce artystów związanych z marką.

Wspólne historie muzyków i Hennessy

Na całym świecie od lat powstają dziesiątki projektów muzycznych sygnowanych logo Hennessy. Przez lata popularny Henny zdążył zdobyć sympatię muzyków, a niektórych z nich zaprosił nawet do bliżej kolaboracji i pełnienia roli ambasadorów marki, opowiadając z nimi wspólne, inspirujące historie. Nadrzędną wartością są w nich: autentyczność, niezależność, wolność, oryginalność oraz styl życia, który najlepiej określa motto: Never stop. Never settle.

Słowo Hennessy pojawia się w ponad 700 tekstach piosenek.
Skrót koniaku można usłyszeć w ponad 1000 tekstów.
Około 200 utworów zawiera wzmianki o Hennessy V.S.O.P. i X.O.

Wśród muzyków ściśle współpracujących z Hennessy znajduje się między innymi legenda rapu Nas, ikona soulu i hip-hopu Erykah Badu czy (po raz pierwszy na polskim rynku muzycznym) raper Adam Ostrowski znany jako O.S.T.R. Kolaboracjom marki z artystami towarzyszą dedykowane kampanie jak Wild Rabbit, w której Erykah Badu oprócz dzielenia się muzyką, mówiła o swoich największych inspiracjach, o procesie twórczym, dynamicznym rozwoju na przestrzeni lat i zupełnie nowych brzmieniach płynących prosto z jej serca. Raper Nas w myśl hasła Never stop. Never settle. dzielił się ze światem swoją historią, która zaczęła się w Crown Heights w Nowym Jorku, a zaprowadziła go o wiele dalej, na światowe sceny muzyczne. Z kolei O.S.T.R., pierwszy polski ambasador Hennessy, stworzył projekt O.S.T.R. autentycznie, który do tej pory zaowocował płytą, dokumentem i wyjątkową trasą koncertową, która porwała tłumy. A to dopiero początek współpracy rapera z marką.  

Koniak łączy gatunki

Hennessy jest obecny w różnych nurtach muzycznych od jazzu przez rap, soul, hip-hop, r&b, aż po rock, reggae czy pop. Samo słowo Hennessy pojawia się w ponad 700 tekstach piosenek, skrót nazwy koniaku można usłyszeć w ponad 1000 tekstów, a około 200 utworów zawiera wzmianki o Hennessy V.S.O.P. i X.O. Eleganckie butelki koniaku widzimy w niejednym muzycznym klipie czy filmowym dokumencie o artystach związanych z marką. Henny pojawiał się zarówno w twórczości Nasa, 2 Paca, Kanye Westa czy Wu-Tang Clanu, jak również w tekstach kawałków Pink, Placebo, Kelly Rowland czy Damiana Marleya. Hennessy z powodzeniem patronuje też międzynarodowym wydarzeniom muzycznym, współpracując przy nich z takimi artystami jak Pharell Williams, Fall Out Boy, Goldfrap czy The Strokes. I chociaż Hennessy najsilniej zaznaczył swoją obecność w twórczości raperów, nie brakuje go również w innych gatunkach. Nie wszyscy wiedzą, że Henny kocha jazz, a jazzmani kochają koniak, który już w pierwszej połowie XX wieku towarzyszył ich paryskim koncertom. Dziś doskonałym przykładem takiej kolaboracji z najlepszymi muzykami jest projekt zainicjowany przez Hennessy V.S.O.P Privilège. Wokalista BJ The Chicago Kid oraz francuski pianista Tony Trixier połączyli siły, by stworzyć oryginalną muzykę i podzielić się nią podczas wyjątkowego koncertu w legendarnym, paryskim klubie Caveau de la Huchette. Wydarzenie było dla młodych muzyków o tyle ważne, że to właśnie tam gościli najwięksi jazzowi twórcy od lat czterdziestych ubiegłego stulecia. Zapewne towarzyszyła im wtedy szklaneczka ich ulubionego koniaku.

13707588_10154352567997171_7223380540915507002_n

Henny wspiera młodych

Jednak muzyczne podróże Hennessy to nie tylko współpraca z największymi nazwiskami w branży muzycznej. Wśród młodych muzyków jest wiele prawdziwych diamentów, o których świat może usłyszeć między innymi dzięki wsparciu marki. Jednym z ostatnich i wyjątkowo udanych przykładów kolaboracji z młodymi artystami jest festiwal ComplexCon zlokalizowany w kalifornijskim Long Beach. Z inicjatywy Hennessy i z myślą o młodych muzykach powstała scena Pigeons and Plains (Gołębie i samoloty). Wschodzące gwiazdy jak Yung Pinch czy Dreezy miały okazję wystąpić na jednej scenie w towarzystwie headlinerów, wśród których znaleźli się między innymi A-Trak, A$AP Ferg czy DJ Khaled. Impreza doskonale wpisuje się w świeży kierunek, który wyznacza Hennessy, a który najlepiej oddaje hasło Never stop. Never settle. Idea wybrzmiewa jeszcze mocniej, gdy zwrócimy uwagę na fakt, że nad całym eventem czuwał dyrektor artystyczny festiwalu - legendarny producent i muzyk - Pharell Williams. Muzycznym debiutom towarzyszą nie mniej inspirujące drinki na bazie koniaku: Hennessy Ginger, Hennessy Mule czy Hennessy Berry. Jednak od smaku ulubionego koniaku, muzycy związani z Hennessy jeszcze bardziej cenią sobie autentyczność współpracy, świeże spojrzenie i trendy, które mogą wspólnie z marką kreować. A to w dzisiejszym świecie wartości absolutnie bezcenne. Wypijmy zatem szklaneczkę Henny’ego za obecne i przyszłe legendy muzyki.

“Za iskrę, która rozpala płomień w każdym z nas.”
Z motta Hennessy Never stop. Never settle.

Udostępnij