Hennessy

Chcemy być pewni, że nasze produkty są konsumowane w odpowiedzialny sposób. Prosimy o potwierdzenie, że jesteś pełnoletni zanim wejdziesz na stronę.

JonOne - wyjątkowo kolorowy artysta

1 min Współpraca z artystami

Z Harlemu do miast całego świata

Limitowana edycja butelki Hennessy Very Special w 2017 roku należała do artysty street artowego. John Andrew Perello czyli JonOne, bo o nim mowa, urodził się na Dominikanie, ale dorastał w Harlemie - artystycznej dzielnicy Nowego Jorku, gdzie ulice służyły mu za płótno. Pomimo tego, że nigdy nie otrzymał edukacji w zakresie sztuk pięknych, rozwinął warsztat i stworzył niepowtarzalny styl (tzw. “freestyle street art”), nad którym w niedalekiej przyszłości mieli rozpływać się komentatorzy sztuki ulicznej na całym świecie. Najbliższe otoczenie służyło mu jednocześnie za nauczyciela oraz największą inspirację i tak już zostało. W swojej nowojorskiej twórczości skupiał się na wagonach metra, które podróżowały po mieście jak otwarte dla wszystkich muzea sztuki. Później JonOne zaprzyjaźnił się z płótnem, na którym tworzył abstrakcyjne obrazy nawiązujące do estetyki graffiti. Pod koniec lat 80. wyleciał do Europy, gdzie szybko zdobył sławę jako ważny głos w sztuce współczesnej.

Dziś JonOne to potężna marka, której nie sposób pominąć, myśląc nie tylko o street arcie, ale i sztuce w szerokim kontekście. Jako międzynarodowy artysta JonOne otwiera dziś swoje wystawy w Nowym Jorku, Miami, Singapurze, Londynie czy Paryżu. Na każdej z nich od lat widuje tłumy fanów jego żywiołowego stylu i nic nie wskazuje na to, by cokolwiek miało się zmienić. JonOne ciągle poszukuje nowych przestrzeni, inspirując się miastami całego świata. Motto marki Hennessy Never stop. Never settle jest mu zatem niezwykle bliskie. Tym bardziej cieszy fakt, że to właśnie on znalazł się w gronie artystów związanych ze światem marki Hennessy.

Etykieta tętniąca miejską energią 

JonOne w projekcie butelki zawarł wszystkie charakterystyczne dla swojego stylu elementy: mocne kolory, stylizowaną kaligrafię i dynamikę tętniącego energią miasta. Artysta w swoich obrazach malowanych farbami olejnymi i akrylowymi oddaje pełnię kultury street artu. Jego pracownia kipi witalnością tak samo jak jego prace inspirowane graffiti. Mówi się, że JonOne potrafi niezwykle plastycznie oddać tętno oraz dynamikę miasta z jednoczesnym zrozumieniem i poszanowaniem granic płótna. To wyzwanie, które artystę zdaje się nieustannie napędzać.

Etykiecie butelki Hennessy pierwszy raz, od kiedy marka uruchomiła swój projekt związany z kulturą street art, towarzyszy dedykowany projektowi obraz. Jak mówi JonOne to jego autorska wizja Hennessy, która odzwierciedla wyjątkowy proces powstawania koniaku. Kolejne warstwy oraz dynamiczne pociągnięcia pędzla połączone z wizualizacjami Hennessy świetnie oddają bogactwo smaków i aromatów trunku tworzonych przez Master Blendera. Poza tym artysta doskonale oddał wizualny język swojej kolaboracji z marką, dodając do dzieła charakterystyczne elementy: kolory, symbole oraz freestylowe pociągnięcia pędzla łączące różne techniki graficzne. Dzięki nim JonOne oddał najważniejsze kody świata Hennessy: 1765 czyli rok powstania marki, winorośla reprezentujące źródło wyjątkowych eaux-de-vie, z których powstaje trunek, diament symbolizujący korek na każdej z butelek oraz 3 gwiazdy przedstawiające wysoką jakość koniaku. Efekt doskonale oddaje zarówno mieszankę stylów, po którą sięgnął JonOne, jak i wykwintną mieszankę eaux-de-vie, z których powstaje koniak Hennessy.

Udostępnij