Hennessy

Chcemy być pewni, że nasze produkty są konsumowane w odpowiedzialny sposób. Prosimy o potwierdzenie, że jesteś pełnoletni zanim wejdziesz na stronę.

Neonowe światła miasta

1 min Never stop. never settle., Współpraca z artystami

Projekty artystyczne, które inicjuje Hennessy nie raz zaskakują. W twórczej przestrzeni marki zawsze jest miejsce dla niepokornych artystów, wizjonerów i wolnych duchów, którzy w obszarze sztuki, gdzie “wszystko już było”, wciąż tworzą świeże, fascynujące rzeczy. Hennessy wspiera ludzi, którzy w nietuzinkowy sposób wyrażają siebie, komentują zastaną rzeczywistość czy wzbogacają przestrzeń miasta.

Pusty nie oznacza skończony

A ikony mogą być definiowane na nowo. Tak jak w najnowszej instalacji artystycznej Hennessy, będącej częścią serii NEVER STOP. NEVER SETTLE. Tym razem Henny zaprosił do współpracy różnych artystów na co dzień pracujących ze szklaną materią oraz tworzących neony. Do dyspozycji mieli 100 ikonicznych butelek po koniaku Hennessy Very Special, z których wcześniej usunięto etykiety. W całym procesie nieocenione okazało się wsparcie doświadczonego hutnika, który czuwał nad bezpieczeństwem pracy i przygotował szkło do form. Butelki przetopiono, by uformować z nich neon będący jednocześnie mottem marki: NEVER STOP. NEVER SETTLE. Neonowe dzieło Hennessy przypomina, że z iskry kreatywności często powstaje prawdziwy ogień. A z twórczego ognia mogą zrodzić się nowe, zachwycające formy. Przypominają nam o tym artyści ceniący sobie możliwości, jakie daje chęć transformacji i podążanie za nowymi formami.

Dwa tygodnie w Nowym Jorku

Nietypowy neon NEVER STOP. NEVER SETTLE. powstawał w Nowym Jorku przez ponad dwa tygodnie. Najpierw hutnik rozgrzewał szkło do 975 stopni, by potem umieścić je na palenisku wypełnionym płynną lawą. A rzecz nie należała do łatwych, ponieważ butelki co rusz pękały przez różnice temperatur. Wypalanie wymaga nie lada wprawy i cierpliwości. Hutnik nie raz musiał powtarzać całość po kilkadziesiąt razy, żeby uzyskać pożądany efekt. Kiedy szkło było już gotowe, artyści umieszczali je w formach i zalewali płynnym szkłem, które stworzyło gładki neon. Ostatecznie udało się uruchomić artystyczną instalację, która nie tylko daje nowe życie butelkom po Hennessy Very Special, ale przede wszystkim przypomina najważniejsze motto marki: NEVER STOP. NEVER SETTLE.

Udostępnij