Hennessy

Chcemy być pewni, że nasze produkty są konsumowane w odpowiedzialny sposób. Prosimy o potwierdzenie, że jesteś pełnoletni zanim wejdziesz na stronę.

Richard Hennessy - wszystko zaczęło się od jednego człowieka

1 min Świat Hennessy

Irish man we Francji

Richard miał 24 lata, kiedy zasilił szeregi francuskiej armii. Był wtedy irlandzkim kapitanem, który do garnizonu we Francji został odesłany w celach leczniczych. Pod banderą króla Ludwika XV służył później przez 12 lat, zdobywając kolejne stopnie wojskowe. Był już oficerem francuskiej armii, gdy przyszedł czas jego zasłużonej emerytury. Richard po kilkunastu latach spędzonych we Francji nie zdecydował się jednak powrócić na stałe do Irlandii. Trudno dziwić się tej decyzji, bo oficer Hennessy zdążył zakochać się we francuskim Cognac. Jak się później okazało - z wzajemnością.

Cognac zachwycił oficera Hennessy jako wyjątkowo malownicza miejscowość położona w regionie Nowa Akwitania na zachodzie Francji. Rześkie powietrze, bliskość Atlantyku i zachwycające krajobrazy nie zdobyły jednak serca wojskowego tak mocno, jak… winnice, dzięki którym mógł stworzyć produkowany z ogromną pasją i cierpliwością koniak. Richard Hennessy marzył o tym, by w jego koniaku zasmakowali nie tylko koneserzy z Anglii i jego rodzinnej Irlandii, lecz aby spróbował go cały świat. W 1765 założył legendarne Maison Hennessy i konsekwentnie dążył do celu. Dziś nazwa jego koniaku jest znana pod każdą szerokością geograficzną, a Hennessy stał się największym producentem tego szlachetnego trunku na świecie. Kilkadziesiąt milionów butelek każdego roku trafia do rąk pasjonatów koniaku. Można więc śmiało powiedzieć, że Richard i jego potomkowie, którzy zajmują się produkcją koniaku do dziś, osiągnęli swój cel.

Początek globalnej marki

Dzisiaj, gdy przedsiębiorca planuje start firmy, zazwyczaj zaczyna od stworzenia wyróżniającego logotypu. Richard Hennessy, chociaż w XVIII wieku nie znał pojęcia logo, myślał podobnie i na początku wybrał swój firmowy znak. Fragment herbu rodzinnego czyli ramię trzymające halabardę towarzyszy marce Hennessy do dziś, podkreślając tradycję rodziny producentów koniaku.

Były oficer działalność swojej firmy zaczął od doskonalenia tego, co dla produkcji koniaku najistotniejsze, czyli eau-de-vie (w tłum. woda życia). Eaux-de-vie to destylaty z wina gronowego lub sfermentowanego soku z innych owoców. Odpowiednio dobrane i zmieszane w idealnej proporcji eaux-de-vie tworzą koniak. Richard Hennessy był znany z żelaznej konsekwencji i ogromnej pasji do swojego ulubionego trunku. Przez lata doskonalił tradycyjne receptury, pracował nad mistrzowskimi kompozycjami i dbał o winogrona z odmiany Ugni Blanc, które wyróżniają się najwyższą jakością oraz charakterystycznymi dla regionu Cognac walorami smakowymi. Richard Hennessy stworzył najlepszą wersję trunku, który najpierw podbił Londyn, a następnie stał się poszukiwanym specjałem w obu Amerykach, Australii, południowo-wschodniej Azji i na Bliskim Wschodzie. Wszędzie, niezależnie od kultury i obyczajów, koniak Hennessy zyskiwał uznanie wyrafinowanych koneserów. Pod koniec XIX wieku pijały go koronowane głowy, sławni i bogaci, politycy oraz ówczesne gwiazdy. Marka Hennessy stała się wyznacznikiem luksusu, stylu i prestiżu. Dziś, już ósme pokolenie członków rodziny Hennessy oraz siódme pokolenie rodziny Fillioux (to z niej pochodzą tzw. Master Blenderzy, czyli mistrzowie kompozycji związani z marką) czuwa nad recepturą, produkcją i sprzedażą szlachetnego trunku z francuskiego Cognac. Tradycyjne wartości oraz niezmienne zasady produkcji łączą się dzisiaj z nowatorskim podejściem i komunikacją, która zbliża pasjonatów koniaku z niemal każdego zakątka świata.

Koniak na cześć założyciela

Richard Hennessy dał początek międzynarodowemu imperium, ale zadbał też o to, by jego potomkowie zachowali wszystko to, co w produkcji koniaku najważniejsze - tradycyjne i niezmienne zasady dotyczące całego procesu, najwyższą jakość składników oraz sekretną recepturę, która z pewnością jest jedną z największych tajemnic branży do dnia dzisiejszego. Aby uhonorować postać założyciela pionierskiej marki, potomkowie Richarda stworzyli koniak, który doskonale odzwierciedla ponad 250 lat historii, wiedzy i doświadczenia rodziny Hennessy. Koniak o nazwie Richard Hennessy jest kompozycją aż 100 eaux-de-vie. Jego wyjątkowość polega na tym, że wśród nich są również te najrzadsze i najbardziej szlachetne, bo pochodzące nawet z 1800 roku destylaty. Bukiet zapachowy zachwyca nutami wanilii, przypraw i pieprzu. Koniak Richard Hennessy wyróżnia głębia i moc smaku, w którym wieki tradycji łączą się z wieczną młodością marki. Doskonałego smaku dopełnia elegancka, kryształowa karafka do koniaku, którą od lat produkują i ręcznie zdobią specjaliści z francuskiej firmy Baccarat. Marka związana z Hennessy niedawno obchodziła 250 lat istnienia. Richard Hennessy to prawdziwie elitarny trunek dla koneserów, dzięki temu, że jest kwintesencją stylu i wyjątkowości Hennessy, a także najdoskonalszą ekspresją mistrzostwa w komponowaniu luksusowych koniaków.

Never stop. Never settle.

Richard Hennessy był człowiekiem o wielkim charakterze. Miał w sobie ogromne pokłady pasji, zawsze wiedział czego chce i jak chce to osiągnąć. Pracował tylko z ludźmi, dla których koniak był czymś więcej, niż dobrym trunkiem. Swoje zamiłowanie do najwyższej jakości koniaku, dbałość o każdy detal oraz cierpliwość w procesie produkcji przekazał swoim dzieciom, a one konsekwentnie przekazywały odziedziczone wartości kolejnym pokoleniom członków rodzin Hennessy i Fillioux. Richard Hennessy stworzył miejsce, w którym przez ponad 250 lat powstaje jedyny w swoim rodzaju koniak. To, że jego receptura, smak i wizerunek na przestrzeni lat utrzymują najlepsze standardy jest również jego zasługą. Dzisiaj śmiało można powiedzieć, że Richard Hennessy uosabiał ideę Never stop, never settle. Był jej pierwszym ambasadorem i doskonale wiedział, jak przekazać ją dzieciom, by poszły w jego ślady. Przypuszczamy, że nie musiał używać do tego wielu słów. Dzieło, które stworzył i przykład, jaki dawał swoją etyką pracy zadziałały najlepiej i sprawdzają się do dziś. I chociaż tradycja jest esencją koniaku Hennessy, to marka nieustannie idzie z duchem czasu. Pamięta o swoim dziedzictwie, ale jest też otwarta na wszystko, co może wzbogacić jej świat. Dzięki temu Hennessy jest niezmiennie pierwszym wyborem koneserów na całym świecie.

Udostępnij