Hennessy

Chcemy być pewni, że nasze produkty są konsumowane w odpowiedzialny sposób. Prosimy o potwierdzenie, że jesteś pełnoletni zanim wejdziesz na stronę.

Scott Campbell - miłość do prawdziwego rzemiosła

1 min Współpraca z artystami

14258226_1255072757870501_1602481946964418064_o

Tatuaż zdobi świat Hennessy

Hennessy od lat pracuje z artystami tworzącymi tzw. urban art. To sztuka, która odzwierciedla tętno miasta, dynamiczne życie jego mieszkańców, wszystkie barwy i emocje, od których każdego dnia dudni ulica. Tym bardziej cieszy fakt, że wśród skupionych wokół marki Hennessy artystów graficiarzy oraz malarzy ulicznych swoje miejsce jako ambasador ma także twórca tatuażu. Scott Campbell zauważa podobieństwo “magicznego tatuażu”, jak określa swoją pracę, do złożoności zmysłowych doznań, które uwalniają się podczas smakowania koniaku. - Tatuowanie to dla mnie rytuał, gdzie równie ważne jest doświadczenie chwili, jest i końcowy rezultat. To jedna z nielicznych dziedzin sztuki, o której można powiedzieć, że jest prawdziwie osobista i spontaniczna. Dobry tatuaż służy doznaniom estetycznym, ale ważniejsza jest siła emocji, które w sobie niesie - mówi artysta. Trudno się z nim nie zgodzić, bo czym byłaby miejska dżungla bez murali, graffiti i niepowtarzalnych wzorów na ciałach jej mieszkańców? Czym byłby świat Hennessy bez artystycznej warstwy i nietuzinkowych twórców jak Scott Campbell?

Z Nowego Orleanu do Nowego Jorku

Pierwsze wspomnienia Campbella pochodzą z Lousiany, a konkretnie z Nowego Orleanu. Konserwatywne wychowanie pod okiem baptystów obudziło w nim chęć twórczych poszukiwań, co wyraźnie widać w realizacji jego artystycznej drogi. Po szkole chciał zostać medycznym ilustratorem, dlatego wybrał biochemię na Uniwersytecie w Teksasie. Szybko jednak odpadł z listy studentów. Miał dwadzieścia kilka lat, gdy przeprowadził się do San Francisco. Pracował w księgarni i stawiał pierwsze kroki jako tatuażysta. Kariera twórcy tatuażu szybko okazała się najlepszym sposobem na życie, bo Campbell zaczął podróżować po Azji i Europie, zarabiając na swój pierwszy salon. Saved Tatoo powstał w 2005 roku w Nowym Jorku i szybko stał się popularny za sprawą pierwszego, znanego klienta. Gdy nieżyjący dziś aktor Heath Ledger poprosił Campbella o wizerunek niewielkiego ptaka w locie na lewym przedramieniu, otworzył mu drogę do światowej popularności. Dziś Scott Campbell podpisuje się pod tatuażami Roberta Downeya Jr., Courtney Love, Marca Jacobsa czy Orlando Blooma. Jego międzynarodowe wystawy i eventy artystyczne takie jak Whole Glory (Londyn, 2016), Bless This Mess (Zurich, 2012), Noblesse Oblige (Los Angeles, 2011) czy Make It Rain (Miami, 2011) gromadzą tłumy, a także są szeroko komentowane w świecie tatuażu i sztuk wizualnych.

Wolność na etykiecie

Projekt etykiety Hennessy Very Special ma swój początek w dziennikach, notatkach i rysunkach Jamesa Hennessy. Postać kontynuatora tradycji Domu Hennessy, podróżnika i jednocześnie jednego z największych wizjonerów marki, zainspirowała Scotta Campbella do tego stopnia, że głównym elementem etykiety uczynił parę skrzydeł. Uniwersalny symbol podróży i wolności tak bliskiej dawnemu twórcy koniaku doskonale wpisuje się w kierunek, jaki obecnie wytycza marka. Skrzydła zdają się ilustrować motto Hennessy: Never stop. Never settle. Campbell motyw przewodni etykiety uzupełnił wymyślną ornamentyką w barwach srebra i czerni. Do swojego projektu umiejętnie wplótł również ikoniczne znaki marki: trzy gwiazdy czy ramię, które unosi topór. Artyście udało się to, co nieoczywiste. Połączył starą kursywę z nowoczesnymi motywami graficznymi, pokazał jak dawny, tradycyjny świat uzupełnia nowa energia. Campbell przez swoją sztukę uosabia pasję oraz dążenie do technicznej doskonałości - ideały wciąż aktualne w 250-letniej historii świata Hennessy.

14324168_1255072037870573_3887315447611347704_o

 

Udostępnij